Creat în 2004, la Harvard, SUA, de către Mark Zuckerberg, Facebook era la origine o rețea socială cu circuit inchis pentru studenții acestei universități; începând din septembrie 2006 rețeaua este deschisă tuturor.

Aplicația utilizează informațiile personale ale utilizatorilor cu scopul de a introduce anunțuri publicitare adaptate profilului fiecărui utilizator în parte și chiar de a vinde aceste informații unor întreprinderi private, așa cum și este menționat în carta facebook cu privire la viața privată.

Modul în care oamenii se întâlnesc a fost influențat de amploarea pe care a luat-o fenomenul Facebook. Mulțumită acestei rețele de socializare putem invita sau putem fi invitați la diferite evenimente, începând de la zile de naștere sau întâlniri de lucru și până la nunți și alte evenimente sociale de amploare sau întâlniri de afaceri. Acum putem participa la evenimente despre care altfel nu am fi știut.

Relațiile romantice au fost, de asemenea, afectate de această rețea de socializare. Modul de a anunța relația ta sau lipsa ei este doar începutul. Un studiu realizat de un grup de psihologi de la Universitatea din Guelph, Canada, a demonstrat o puternică legătură între utilizarea Facebook și gelozia sau suspiciunea în creștere în rândul cuplurilor. Fotografiile, acceptarea de noi prieteni, comentarii din partea utilizatorilor, declarații ale persoanelor despre starea lor emoțională sunt, printre altele, elemente ce pot determina ca o relație să fie afectată.

68a7eb3f40b705d169bc882f021f33e7.600x

În 2012, un articol de pe dailymail.co.uk, menționa că există câte o crimă Facebook la fiecare 40 minute. De la omucideri până la hărțuiri pedofile, se numărau, la acea vreme, cel puțin 12.300 cazuri legate de acest site.

Adepții teoriilor conspiraționiste susțin că site-ul a fost creat cu scopul de a servi în Noua Ordine Mondială.

Înainte să oferim explicații pe această temă controversată, haideți să vedem ce înseamnă Facebook. Format din două cuvinte „face”/„față” și „book”/„carte”, nu ar putea primi o traducere coerentă în limba română, dar termenii din care este alcătuit numele acestui site sunt suficienți pentru a ne trimite cu gândul către un album de poze, spre exemplu. Un album pe a cărui filă se află profilul fiecărui utilizator.

La ora actuală, existența unui cont de facebook a devenit mai mult decât o necesitate. Prin intermediul acestei rețele ținem mult mai simplu legătura cu rudele, prietenii, colegii de școală, colegii de serviciu, ne promovăm afacerile/produsele etc. Pagina de facebook este ca un fel de „buletin virtual” ce trebuie „să dea foarte bine” în mai multe privințe: imagini de profil impresionante, fotografii care să consemneze atât excursiile în locații exotice, cât și o viață socială, sentimentală, ori familială ireproșabilă.

Fiecare utilizator Facebook îl „spionează” pe un altul, conștient că și el este, la rândul său, „spionat”. Prin urmare, de-alungul anilor, s-au creat reguli nescrise ce „impun” chiar o „conduită” Facebook. Aceasta constă într-o activitate constantă prin postări, share-uri, comentarii, like-uri (sistemul like pentru like, spre exemplu, în funcție de care sunt sau nu legate prieteniile) dar și… actualizarea avatarurilor al căror număr de aprecieri poate sugera: gradul de atenție pe care îl primește din partea prietenilor, ori cât de bine arată, cel puțin în fotografia respectivă. Cercul vicios al Facebook-ului se încheie și pornește de fiecare dată din acest punct. Fața noastră este cea mai importantă, de aici și numele site-ului.

Cultul pozelor de profil a prins o mare amploare. Unii utilizatori obișnuiesc să-și schimbe avatarul lunar, săptămânal, chiar zilnic, iar alții de mai multe ori în aceeași zi. Sunt înregistrate conturi cu cel puțin 300 fotografii ale persoanelor respective în albumul „Profile pictures”/„Poze de profil” (eu, personal, chiar am văzut așa ceva). Acest cult presupune și afișarea unor fotografii în care chipul nostru să arate cât mai bine. Se optează astfel, uneori, pentru retușuri în Photoshop sau pentru diferite efecte care fac poza mai interesantă. Unele persoane apelează la ședințe foto profesioniste sau de amatori, în timp ce alții se mulțumesc să posteze fotografii nepretențioase care să-i reprezinte pur și simplu pe ei. Una peste alta, trebuie reținut faptul că, în afara glumeților, nimeni nu ar accepta ca fotografie de profil o poză în care respectivul știe că nu arată bine. Impactul aspectului personal asupra celorlalți este crucial.

De aceea, putem numi Facebook oglinda noastră virtuală.

Este perfect normal ca atunci când ieșim din casă să ne aranjăm, să ne privim în oglindă pentru a ne asigura că avem un aspect plăcut, iar uneori seducător. Intenția noastră este să fim apreciați de către ceilalți. Același lucru se întâmplă și pe internet, ceea ce a determinat explozia selfie-urilor, atrăgând obsesia de sine. Studii restrânse ale psihologilor au arătat că Facebook-ul hrănește narcisismul.

beautiful-woman-taking-selfie-700x384

Și ce legătură există între toate astea și Noua Ordine Mondială?

Pentru cei care nu au citit articolul Demonul „Colectiv” amintesc aici simbolurile în jurul cărora este creată povestea lui Adam și a Evei. Avem șarpele– simbolul sexualității, dar și al lunii, astrul care controlează fertilitatea; luna este asociată cu o oglindă (prin care se descoperă cunoașterea de sine). Mărul-fructul zeiței dragostei, Venus, redată în artă uitându-se într-o oglindă. Venus este Luceafărul, steaua dimineții, numită astfel după îngerul luminii, Lucifer, considerat șarpele ispititor. (Mai multe detalii pe tema zeilor și a simbolurilor găsiți în Demonul „Colectiv”)

Lucifer, înger de o inteligență superioară și o frumusețe răpitoare a dăruit omenirii capacitatea de gândire, implicit putința de a ne controla aspectul fizic spre a atrage parteneri de sex opus. Pentru că Lucifer este cel care oferă iluminarea, reprezintă personajul central în teoriile moderne ale conspirației, făcând trimitere directă la societatea secretă Illuminati , ai căror adepți se află în vârful piramidei masonice, de unde și ochiul-ce amintește de ochiul lui Horus la egipteni, simbolul glandei pineale (cel de-al treilea ochi-de aceea șarpele este reprezentat la egipteni în mijlocul frunții, în dreptul glandei pineale). Mark Zuckerberg este și el considerat ca făcând parte din Illuminati.

Revenind…

Dorința de a arăta cât mai bine (din punctul de vedere al fiecăruia) este în strânsă legătură cu sexualitatea personală. Este ceva perfect normal… până în momentul în care scopul existenței noastre devine „arătatul bine”  în permanență pe Facebook (sau alte rețele de socializare), prin postarea a zeci, chiar sute de poze cu noi (valabil și pentru orice altă formă de promovare personală dusă la extrem, gen preferințe în muzică, film, status-uri legate de activitatea/locația curentă etc). Ca să nu mai amintesc practica la modă de a face poze numai cu intenția de a le pune ulterior pe internet (asta nu include fotografiatul peisajelor sau florilor, deși se poate depăși măsura în orice situație atâta vreme cât nu ești fotograf de profesie).

Majoritatea utilizatorilor fideli ai Facebook-ului suferă, cu alte cuvinte, de vedetism (iar în viziunea adepților teoriilor conspirației, acest vedetism este o practică luciferică).

Astfel că, una dintre „regulile” nescrise ale Facebook-ului încurajează fețele frumoase, aspectul seducător al persoanei și de aceea mare parte dintre opozanții Facebook (punând la o parte pericolele privind securitatea personală) sunt de părere că această rețea de socializare modelează psihicul și caracterul omului, canalizându-i eforturile zilnice spre sine (într-un sens negativ, firește) și spre o lume inexistentă, spre lumea virtuală a internetului unde gradul său de popularitate se măsoară în numărul prietenilor, a like-urilor, a comentariilor etc, și unde fiecare utilizator este prins într-o activitate hipnotizantă, care dă dependență la propriu, aceea de a urmări postările celorlalți, de a da share, de a pune poze cu noi și a aștepta reacții la acestea, dar și de a-ți judeca propria viață în funcție de felul în care trăiesc prietenii și colegii tăi care, la fel, își expun existența pe Facebook.

Însăși scopul de a conecta oamenii de pe întreaga planetă, aducându-i în același spațiu virtual este considerat ca fiind parte a unui plan elaborat de Noua Ordine Mondială, o formă de globalizare. Mințile locuitorilor Terrei sunt prinse în această rețea ce arată ca o pânză de păianjen, atenția noastră fiind astfel distrasă, iar mintea atrofiată din pricina activității îndelungate și neproductive în fața calculatorului, ceea ce duce în timp la scăderea capacității intelectuale. Cu alte cuvinte, ni se spală creierul.

18k3c6rtdc088jpgd8-20100602-171005-07267-L

Relațiile interumane fiind și ele trecute prin filtrul Facebook, sunt de cele mai multe ori alterate, contribuindu-se la o dezbinare a indivizilor ce contravine învățăturilor creștine privitoare la iubirea de aproape.

A avea sau nu un cont de Facebook, rămâne o decizie personală cu repercusiuni pe care trebuie să ni le asumăm. Se poate vorbi mult pe această temă, dar Franchezza nu și-a propus decât să sublinieze principalele aspecte legate de această rețea de socializare, aspecte de care trebuie să fim conștienți. 

black_background_red_color_paint_explosion_burst_9844_3840x2160

Anunțuri